torsdag den 11. januar 2024

Godt nytår 2024!

Det er nogle måneder siden jeg sidst har lagt noget op her på vores blog, og i mellemtiden har det været jul, med hyggelig julefrokost og hygge-syaften et par dage inden juleaften. Nu er 2024 godt i gang, og desværre var jeg en af os mange der ikke kom til årets første syaften d. 3. januar. Heller ikke næste gang kan jeg komme - jeg får håndværkere fra Jylland til montage af en glasvæg i næste uge (ja - de kommer om aftenen, da de skal klare alle deres sjællandske kunder på én dag hver uge) og så er det bare med at være der og se hvad de laver!

I skal ikke snydes for et billede - jeg har fået lavet mit stichery-tæppe færdigt - quiltet, vasket og tørretumblet. Jeg tager det med i februar, så I kan se det ordentligt med fingrene.

Det er syet efter inspiration fra mønstret Market Garden Quilt fra Hatched & Patched (købt hos Ann i Patchworkhuset) men jeg har tegnet mine egne stichery-mønstre fra forskellige bøger, dels Gail Pan, dels en mandala-bog. Jeg synes at motiverne i det originale design var for "grove".

Ideen med de to typer blokke er, at det midterfelt man klipper ud af stichery-blokkene, det applikerer man på de lyse blokke, Dermed går der ikke noget til spilde.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar